درب خانه ای که زمانی،نیم سوخته بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــود...
خانش محصور دشمنان شده//گفت من که دختر پیغمبرم//پشت این در پیش مرگ حیدرم!!
درب خانه ای که زمانی،نیم سوخته بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــود...
خانش محصور دشمنان شده//گفت من که دختر پیغمبرم//پشت این در پیش مرگ حیدرم!!
فرض کن حضرت مهدی(عج) به تو ظاهرگردد،/ظاهرت هست چنانیکه خجالت نکشی؟/باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟/خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟/لقمه ات درخور او هست که نزدش ببری؟/پول بی شبهه وسالم زهمه داراییت/داری آن قدرکه یک هدیه برایش بخری؟/حاضری گوشی همراه توراچک بکند؟/باچنین شرط که درحافظه دستی نبری!/واقفی برعمل خویش توبیش از دگران،/می توان گفت تو را شیعه ی اثنا عشری؟
به نام خدا
بلعم باعورا از علمای بنیاسرائیل بود، و کارش به قدری بالا گرفت که اسم اعظم میدانست و دعایش به استجابت میرسید.
وَاتْلُ عَلَیهِمْ نَبَأَ الَّذِی آتَینَاهُ آیاتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّیطَانُ فَکَانَ مِنَ الْغَاوِینَ(الأعراف/175)
و خبر آن کس (بلعم باعورا) را که آیات خویش (اجابت دعا) را به او داده بودیم برایشان بخوان که از آن عارى گشت، و شیطان در پى او افتاد پس از گمراهان شد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
لَا تَجِدُ قَوْمًا یؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ یوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولَئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَأَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَیدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ(المجادلة/22)
مکارم شیرازی: هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمییابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندانشان باشند؛ آنان کسانی هستند که خدا ایمان را بر صفحه دلهایشان نوشته و با روحی از ناحیه خودش آنها را تقویت فرموده، و آنها را در باغهایی از بهشت وارد میکند که نهرها از زیر (درختانش) جاری است، جاودانه در آن میمانند؛ خدا از آنها خشنود است، و آنان نیز از خدا خشنودند؛ آنها «حزب الله»اند؛ بدانید «حزب الله» پیروزان و رستگارانند.
وای که وقتی من این رو فهمیدم هم مسیر زندگیم به کل عوض شد،هم دیدم نسبت به بعضیا...
قال رسول الله (صلّی الله و آله و سلّم):شرافت مؤمن در شب زنده دارى و عزت او در بى نیازى از دیگران است .
قال امیر المومنین (علیه افضل الصلاه و السّلام):شریف ترین بی نیازی،ترک آرزوهای دور و دراز است.
پس _______ یافتن عزت بسیار:ترک آرزو های دور و دراز
اینجاست که می فهمیم که چرا پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند:من و علی یک روحیم در دو بدن..
در ذیل این موضوع، حدیثی از اصول کافی:
ترجمه :
حمران گوید: امام صادق(ع) فرمود: جبرئیل (ع) دو انار براى پیغمبر صلى الله علیه و آله،
آورد، رسولخدا صلى الله علیه و آله یکى را خورد و دیگرى را دو نیمه کرد، نیمى را هم
خورد و نیمى را بعلى خورانید پس پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمود: برادرم!
مىدانى این دو انار چه بود؟ گفت: نه، فرمود اما اولى نبوت بود که (مخصوص منست و) ترا از
آن بهرهجوئى نیست و اما دیگرى علم و دانش بود که تو در آن با من شریک هستى.
من گفتم: چگونه على در علم شریک پیغمبر بود؟ فرمود: خدا هیچ علمى را بمحمد صلى الله
علیه و آله نیاموخت جز آنکه باو دستور داد که آنرا بعلى(علیه السلام) بیاموزد.
اصول کافى جلد 1 صفحه: 392 روایت 1) خداى عزوجل هر علمى که به پیغمبرشصلّی الله علیه و آله و سلّم آموخت امر فرمود که بامیرالمؤمنینعلیه السلام بیاموزد و او در علم وى شریکست(
دانشگاه انتظار بعد از ١١٧٨سال همچنان دانشجو میپذیرد ، متاسفانه این دانشگاه هنوز ٣١٣فارغ التحصیل هم نداشته است ، این دانشگاه درتمام شبانه روز از همه آزمون به عمل می آورد . مدارک لازم برای ثبت نام: ۱.نمازاول وقت. ۲.ولایت مداری. ٣.دائم الوضوبودن. ۴.برگه تسویه حساب حق الناس. ۵.قلبی آکنده از یادخدا. به امید عدم مشروطی در این دانشگاه!
بسم ربِّ الماء معین
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
با عطش شدید خوانده شود!
روز است و بسیار تشنه ام.به دنبال مغازه ای می گردم برای خریدن آب معدنی.
آه .آنجاست.یک مغازه.درست در چند قدمی من.به مغازه داخل می شوم.سمت یخچال می روم و آب معدنی برمی دارم.زیاد خنک نیست.می خواهم آن را سرجایش بگذارم که ناگاه چشمانم به جمله ای و کلمه ای جادویی می افتد.
نوشیدنی خنک و گوارااز چشمه های ...
چشمانم دیگر چیزی را نمی بیند.با دیدن کلمه ی گواراو به یاد افتادن آبی گواراو جریان یافته،آن را باز کرده و سر می کشم .
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
قرآن را بازکرده ام و می خوانم.به آیه ی 27 سوره ی مرسلات می رسم:
وَجَعَلْنَا فِیهَا رَوَسِىَ شَـمِخَـتٍ وَأَسْقَیْنَـکُم مَّآءًفُرَاتًابرایم عجیب است.ماءًفراتًا یعنی چه؟
ناگاه دنیا دور سرم می چرخد...چشمانم سیاهی می رود و...
یاد عاشورا می افتم.
آخر فرات یعنی گوارا...
پس خداوندا،چگونه عباس به آب گوارا رسید و از آن ننوشید؟
چگونه جریان آن، دلش را می سوزاند و لب خشکیده اش طلب جرعه ای ،فقط جرعه ای از فرات می کرد و او به خواسته ی آن توجهی نمی کرد؟
آخ که چه سوزناک است که تشنه باشی و در کنار فرات گوارا و فریاد العطش ات دل خودت را نیز بسوزاند ولی به آن نرسی...
اللهم صلی علی حسین وعلی بن الحسین وعلی اولاد الحسین وعلی اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه اسلام.الحمدلله کما هو اهله.
به جهت سلامتی حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه الشریف و صفای قلب تمامی شیعیان صلواتی عنایت فرمایید.اللّهم عجّل لولیک الفرج...
از امیرالمؤنین علی (علیه السلام و افضل الصلوة) در ذیل آیه 24 سوره بقره نقل شده است: «ای شیعیان ما، تقوای الهی داشته باشید و بپرهیزید از اینکه هیزم آن آتش باشید و اگرچه شما نسبت به خدا کافر نیستید، با پرهیز از ظلم به برادران مؤمنتان، خود را از شر آن آتش در امان نگه دارید.»
(تسنیم،جلد 2،ص 463)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
یرِیدُونَ أَنْ یطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
﴿٣٢التوبة﴾
کافران میخواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
عن ابا صالح المهدی عجل الله تعالی و فرجه الشریف:
ابَی اللهَّ عزَّوَجَلَّ لِلحَقِّ اِلاَّ تَمَاماً وَ لِلبَاطِلِ اِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌعَلَیَّ بِماَ اذکُرُه.
از اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف منقول است:
خداوند مقدّر فرموده است که حق به مرحله ی نهایی و کمال خود برسد و باطل از بین رود،و خدا بر آنچه بیان نمودم گواه است.
غیبت شیخ طوسی ، صفحه287؛بحارالانوار،جلد53،صفحه193 و جلد 50، صفحه288؛احتجاج،جلد 2،صفحه ی 468
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
عن ابا صالح المهدی عجل الله تعالی و فرجه الشریف:
ابَی اللهَّ عزَّوَجَلَّ لِلحَقِّ اِلاَّ تَمَاماً وَ لِلبَاطِلِ اِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌعَلَیَّ بِماَ اذکُرُه.
از اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف منقول است:
خداوند مقدّر فرموده است که حق به مرحله ی نهایی و کمال خود برسد و باطل از بین رود،و خدا بر انچه بیان نمودم گواه است.
غیبت شیخ طوسی ، صفحه287؛بحارالانوار،جلد53،صفحه193 و جلد 50، صفحه288؛احتجاج،جلد 2،صفحه ی 468
قَالَا رَبَّنَا إِنَّنَا نَخَافُ أَن یَفْرُطَ عَلَیْنَا أَوْ أَن یَطْغَىٰ *طه 45*
عرض کردند: بارالها، میترسیم که بیدرنگ بر ما ظلم و عقوبت کند یا بر کفر و سرکشی خود بیفزاید.
قَالَ لَا تَخَافَا ۖ إِنَّنِی مَعَکُمَا أَسْمَعُ وَأَرَىٰ *طه 46*
خدا فرمود: هیچ نترسید که من با شمایم میشنوم و میبینم.
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهم صلّ علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سّرِّ المستودعِ فیها بعدد ما احاطَ بۀ علمک.
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین الّذین بذلوا مهجهم دون الحسینِ علیه السلام.
احتجاج امیرالمومنین علی علیه السلام بر خلیفه ی اول لعنة الله علیه
از کتاب احتجاج شیخ طبرسی رحمة الله علیه از محبین امیر المومنین علیه السلام جلد 1صفحه ی 261
به نظر خودم واقعا مهمه که بدونیم.پس در خواندن این مطلب واقعا مهم کم لطفی نکنید.ممنونم...
برای سلامتی و ظهور هر چه زودتر آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صلواتی محمّدی عنایت فرمایید...
متن عربی
متن ترجمه ی فارسی
من انقدر هیجان زده شدم که بازم اومدم پست بذارم اونم با عنوان تبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــریک عــــــــــــــــــــــید
این ثابت می کنه که پیامبر با نوری اومده که حتما قرآن نیست...اما ممنکنه ما دونیم اون نور چیه؟...به نظر شما اون نور چه چیزی و یا چه کسی می تونه باشه؟کمی تفکر و کمی تحقیق حتما نیازه...
اعراف :الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبائِثَ وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی کانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (157)
همان کسانى که از این رسول و پیامبر «ناخوانده درس» که او را نزد خود [با همه نشانهها و اوصافش] در تورات وانجیل نگاشته مىیابند، پیروى مىکنند پیامبرى که آنان را به کارهاى شایسته فرمان مىدهد، و از اعمال زشت بازمىدارد، و پاکیزهها را بر آنان حلال مىنماید، و ناپاکها را بر آنان حرام مىکند، و بارهاى تکالیف سنگین و زنجیرهها [ىِ جهل، بىخبرى و بدعت را] که بر دوش عقل وجان آنان است برمىدارد پس کسانى که به او ایمان آوردند و او را [در برابر دشمنان] حمایت کردند و یاریش دادند و از نورى که بر اونازل شده پیروى نمودند، اینان همان رستگارانند.
تغابن: فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أَنْزَلْنا وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ (8)
پس به خدا و پیامبرش و نورى که نازل کردیم، ایمان آورید و خدا به آنچه انجام مىدهید، آگاه است.
امیر مؤمنان علیه السّلام فرمود: زهد در دنیا عبارت از کوتاه نمودن آرزوها و شکر تمامى نعمتها و پرهیز نمودن از تمام محرّمات الهى است.
مشکاة الأنوار / ترجمه هوشمند و محمدى، متن، ص: 219
مبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارک...
عاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــقتم پیامبر گلم...عیدت مبارک.ایشاالله بیایم در مسجد بزنیم.مژده یا رسول الله ماه صفر تمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوم شده.عیدی می خوایم.باید بدی ها....
مختار : لا حَولَ ولا قُوّةَ إلاّ باللّه ؛ دنیا با همه ی عظمت و زیباییش روزی خواهد مرد و خورشید
و ستارگان با همه فروغشان تاریک
خواهند شد ، کوه ها با تمام بلندا و غرورشان فرو خواهند ریخت و آبی دریاها کدر شده
آبشان به جوشش در خواهد آمد و سبزی جنگلها به سرخی خواهد گرایید چونان آهن گداخته
در کوره ، در چونان هنگامه ای آدمی مورچه ای را ماند که آب در خانه اش افتاده و او
آسیمه سر در پی مامنی می دود، می دود، می دود و کجاست جنت الماوا ؟پلی را بین خود
و بهشت خدایش مانع می بیند و این پل گاه پهن است و گاه باریک ، گاه صاف است و گاه
پیچاپیچ ، گاه تیز و گاه لغزان ،اعمال ما
در این دنیا کم و کیف ما آن را معین می کند ؛ برای حکام جور چونان تار مو باریک است
و لغزان و لغزان و لغزان .
آن روز تمام اعضاء و جوارح ما بر عدالت یا بی عدالتی ما شهادت خواهند داد و هیچ عملی
، هیچ عملی هولناک تر از بی عدالتی نیست . شما مدتی زمام امور خویش را به مختار
ابو عبید ثقفی سپردید و خواستید در میانتان به عدالت حکومت کند تا آنجا که در
توانم بود به طلب حقتان کوشیدم و با آفتهای عدالت خواهی جنگیدم ، من هرچه که بودم
و هرچه که هستم خدایم بهتر می داند بد خواهان کذابم می نامند وستمکاران دنیا دوست
و قدرت طلبم می خوانند اویی که مبرا از خطا و گناه است ولی و وصی خداست ، کتمان
نمی کنم که در مسیر قیام گاه پایم لغزیده و گاه دست و زبانم خطا کرده است گوشهایم
گاه نشنیده اند ، چشمهایم گاه ندیده اند از خدا می خواهم که مرا ببخشد و خدا ارحم
الراحمین است ؛ امروزمی خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است ، تزویر
با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید تزویر سکه ایست دورو که بر یک رویش نام خدا
و بر روی دیگرش نقش ابلیس است عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش و چه خون
دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهرمتدین
یا ایها الذین امنوا ، امنوا
به شما قول می دهم چنانچه با همان نیات روزهای نخستین قیام شمشیر بزنید پیروزید و بر
دشمن مزور غلبه می کنید ، در میان شما هستند کسانی که احیانا قصد تسلیم دارند من
بیعتم را از ایشان بر می دارم و اتمام حجت می کنم تزویر به شما امان می دهد تا
مقاومتتان را بشکند پس از غلبه شک نکنید گردنتان را خواهد شکست .
اینم از ترجیع بندش