"بسم ربِّ الإمام المنصور"

تاحالا فکر کردید که ما چرا آخر دعای " عهد " سه بار روی پامون میزنیم؟!

نمیدونم تا چه حد میتونه این نظرم درست باشه!

اما:

مثلا،یکی از عاداتی که مادرِ من دارن اینه که اگر کار فوری داشته باشن ، همونطوری که منو صدا میزنن،روی پاشون هم میزنن که من سریع تر خودمو بهشون برسونم...

یا حتی خودتونم حتما دیدید که اگر یکی داره با تلفن حرف میزنه ، و شما رو کار داشته باشه و نتونه صداتون کنه،روی پاش میزنه تا بگه که:فلانی بیا سریع کارت دارم...

ینی میخوام بگم که از این عمل حالا به غیر از مواقعی که داره ذکر مصیبت میشه و بر اثر مصیبت زیاده که منجر به زدن بر روی پا یا سینه زنی میشه،برای این کار یعنی صدا کردن شخص و اینکه:"بدو بیا سریع کارت دارم" هم استفاده میشه...

حالا بریم توی دعای عهد:

چون ما داریم درحال زدن بر پا امام زمانمونو صدا میکنیم و میگیم سریع بیا،شاید یکی از تعابیر بتونه این باشه...

و اما تعبیر دوم:

دیدین یکی خوابه،بعد شما میخواید بیدارش کنید مثلا یا تکونش میدین یا میزنید آروم رو دستش یا پاش که فلانی بیدار شو؟!

به نظر من،وقتی که توی دعای عهد داری در حین زدن بر پات میگی:"العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان"،مثل این میمونه که داری خودتو بیدار میکنی که:

فلانی(خودم) ببین تو که حضرت رو میخوای و داری میگی آقاجون سریع بیا،باید اول خودت بیدار شی...

باید اول خودت حرکت کنی...

چون این زدن گاهی وقتا تعبیر :"حرکت کن برو" داره...

انشاالله تعالی که اگر ما حرکت کنیم،طبقِ دو سه تا پست قبل "منتظِر یا منتظَر" بتونیم از کسانی باشیم که در رکاب حضرتش باشیم...

همونجوری که توی دعای عهد میخونیم:اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه...

شاید با خودتون وقتی اینو میخونید بگید:وا!مگه میشه؟!منِ گناهکار کجا و پارکابی امام زمان کجا؟!!

اما جالبه بدونید که خدا جواب این پرسشتونو توی دعای"اللهم اصلح عبدک و خلیفتک..." داده...

آخرش میگی:واجعلنی من انصاره انّک علی کلِّ شیءٍ قدیر

خدا اگر بخواد،خیلی راحت میتونه ما رو به این مرتبه برسونه...اما باید اول تلاش ما رو توی این راه ببینه...چون خودش توی قرآن سوره ی عنکبوت آیه ی 69 میگه:

وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ

و کسانى که در راه ما کوشیده‏اند به یقین راه‏هاى خود را بر آنان مى‏نماییم و در حقیقت‏خدا با نیکوکاران است

حالا این "راهِ ما" ینی چی؟!

ما توی سوره ی حمد میخونیم:

اهدنا الصراط المستقیم

صراط الّذین انعمت علیهم

ما را هدایت کن بر راهِ مستقیم

راهِ کسانی که به آنان نعمت دادی

یا اینکه خدا میگه توی سوره ی یس:

فاعبدونی هذا صراط مستقیم

منو بپرستید این راهِ راست است

راهی که به خدا مرسی...

و اما در شرح و در تفسیر سوره ی حمد:راه کسانی که به آنان نعمت دادی

،اهل البیت رسول الله علیهم السلام و خودِ حضرت هستن...

یعنی ما اگر توی راهِ مستقیم قدم برداریم و به ائمه اطهار علیهم السلام و خصوصا امام عصرمون عجل الله تعالی فرجه الشریف اقتدا کنیم،همون تلاش کردن در راهِ خداست...طبق آیه ی 69 سوره عنکبوت...

خب پس اگر خدا ببینه که داریم در راه خودش تلاش میکنیم،دستمونو میگیره و میذاره تو دستِ حضرت امام زمان.

و این میشه که دعات:اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه ،اجابت میشه...

=)

و من الله توفیق و العاقبة للمتّقین